„L.A.M.A.” - recenzja

Swego czasu wydawnictwo Egmont wydało grę Lato z komarami autorstwa Reinera Knizi z ilustracjami Tomasza Samojlika. Była ona odpowiednikiem karcianki L.A.M.A.

„Escape Quest. Tajemnica Marsa” - recenzja

Ach ten Mars. Ostatnimi czasy jest na niego moda. 

„Escape Quest. Arsène Lupin rzuca wyzwanie” - recenzja

To już kolejna odsłona książko – gry od wydawnictwa Egmont. 

„Criss Cross” - recenzja

Odnoszę wrażenie, że moda na gry roll&write (rzuć i rysuj) powoli się kończy.

„Kaczki” - recenzja

Kaczki to karcianka skierowana dla trzech do pięciu graczy z wariantem dwuosobowym.

„Basia w zoo” - recenzja

Gier, które wykorzystują postać i ilustracje z książki dla dzieci, jest na naszym rynku sporo.

W podróży z Egmontem - recenzja gier „Ubongo Trigo” i „Bits”

Wydawnictwo Egmont od jakiegoś czasu raczy nas przede wszystkim malutkimi pudełkami z grami. 

„Sąsiedzi” - recenzja

Znacie pewnie mnóstwo dowcipów i powiedzonek dotyczących niezgody pomiędzy sąsiadami.

„Escape Quest. Sam w Salem” i „Escape Quest. Świat wirtualny” - recenzja

W ostatnim czasie wydawnictwo Egmont uraczyło nas kolejną porcją książko-gier z serii Escape Quest. Sam w Salem i Świat wirtualny dołączają do Poszukiwaczy zaginionego skarbu i Za garść neodolarów.

„Alicja w krainie słów” - recenzja

Alicja w krainie słów, czyli o tym, jak mówić dobrze, nie mówiąc wszystkiego.

„Papua – Z wyspy na wyspę” - recenzja

Kolejny hit od Grzegorza Rejchtmana?

„Wieczne zło” - recenzja

Blisko rok temu swoją premierę miała gra Pojedynków Superbohaterów DC.

„Spacer po Burano” - recenzja

Burano to leżąca niedaleko Wenecji niewielka wyspa słynąca z uroczych, kolorowych kamieniczek.

„Boarding” - recenzja

Zarządzanie lotniskiem nie jest łatwe. A kiedy system zarządzający przydziałem miejsc w samolotach odmówi posłuszeństwa, załogi mają ręce pełne roboty. Odpowiednie rozmieszczenie grymaśnych pasażerów nie jest łatwym zadaniem!

„Kajko i Kokosz”: „Szkoła latania” - recenzja

Reiner Knizia ma niespotykany talent do projektowania gier składających się z talii kart z liczbami.

„Łap za słówka” - recenzja

Seria „Gra do plecaka” Wydawnictwa Egmont znowu rozrosła się o nowe tytuły.

„Wirus!” i „Wirus! 2: Ewolucja” - recenzja

Gdy wirusy uciekają z probówek, a personel szpitala myśli głównie o tym, jak utrudnić pracę kolegom, nikt nie spodziewa się śmiechu i zabawy. A jednak!

„O kocie w kłopocie”, czyli o tym, jak odnaleźć swój dom - recenzja

Gra „O kocie w kłopocie” to polska wersja japońskiej Migo neko. Trefl zmienił całkowicie szatę graficzną, co wyszło tytułowi na dobre.

Zu&Berry: Zwierzęta na kontynentach, Leśna włóczęga, Zaginiony skarb - recenzja

Zu&Berry to marka krakowskiej firmy Trefl Joker Line specjalizująca się w produktach dla niemowlaków i młodszych dzieci.

„Chmury” - recenzja

Gry wspomagające rozwój wyobraźni są bardzo pożądane na moim stole.

„Staropolski Wokabularz” - recenzja

Staropolski Wokabularz to gra współautora gry Kwiatki, a także do niedawna, właściciela wydawnictwa FullCap Games. 

„Maskarada” - recenzja

Bruno Faidutti to istna maszynka do projektowania gier. 

Kryminalna gra karciana „The Investigation” - recenzja

Gra The Investigation od wydawnictwa Edgard to przede wszystkim narzędzie do nauczania lub szlifowania języka angielskiego.

Kaleidos – czyli patrzeć trzeba umieć!

Kaleidos to gra, której celem jest odszukanie na ilustracji jak największej liczby obiektów, których nazwa rozpoczyna się na wylosowaną literę.

„Wsiąść do pociągu: Nowy Jork” - recenzja

Pewnie każdy z was zna przynajmniej jedną grę z serii Wsiąść do Pociągu. 

„Rzutem do mety” - recenzja

Otwieram pudełko. W nim masa kości i jakieś karty. Skoro mamy tyle kości to pewnie jest mega losowo, pomyślałam.

„Projekt: Miasteczko” - recenzja

Projekt: Miasteczko to gra o budowie miasta, małego miasta.

„Trefle” - recenzja

Gry, w których zbiera się „lewy”, nieodłącznie kojarzą mi się z dzieciństwem.

„Sherlook” - recenzja

Lubicie gry na spostrzegawczość?

Kieszonkowce: „Kamera, akcja”, „PopKultura”, „PRL” i „Teorie spiskowe” - recenzja

Seria kieszonkowiec to gry w formie quizu oraz szybkie gry karciane zapakowane w niewielkie pudełeczko mieszczące się w tylnej kieszeni spodni.

„Legendy polskie”: „Pan Twardowski” i „Bazyliszek” - recenzja

Wydawnictwo Granna wydało ostatnio dwie gry z nowej serii Legendy polskie.

„Pingolo” - recenzja

Jeśli macie w domu maluchy w wieku przedszkolnym to możecie zainteresować się grą Pingolo.

„Big Fat Burger” - recenzja

Big Fat Burger to najnowsza gra karciana od krakowskiego Wydawnictwa Trefl Joker Line.

"Bystre główki" - recenzja

Bystre główki – gra pamięciowa to nowość od krakowskiego Wydawnictwa Trefl Joker Line.

Czego strzegą Strażniczki? - recenzja gry planszowej „Strażniczki"

Strażniczki to kolejna gra na rynku planszówek, która zakorzeniona jest graficznie, jak i tematycznie w kulturze azjatyckiej. Gra debiutowała już w 2015, ale dopiero w tym roku pojawiła się w Polsce za sprawą Rebela.

„Ocaleni" - recenzja

Ocaleni to gra planszowa osadzona w świecie postapokaliptystycznym, w którym gracze mają 6 dni (rund) na zebranie zasobów, znalezienie nielicznych pozostałych przy życiu ludzi

„Fantazja” - recenzja

Bo fantazja, fantazja, bo fantazja jest od tego, aby bawić się, bawić się, bawić się na całego.

Gra to czy gadżet reklamowy? - recenzja "Łasicy"

Łasica to gra, która została zaprojektowana i wydana przez spółkę specjalizującą się w prowadzeniu szkoleń.

„Kowale Losu" - recenzja

Zawsze ciekawiły mnie gry bardziej lub mniej inne od typowych

„Szeryf z Nottingham" - recenzja

Szeryf z Nottingham to gra karciano – planszowa, w której możemy wcielić się w tytułową postać oraz w handlarza bazarowego chcącego uzyskać jak najcięższą sakwę pieniędzy po udanych (bądź nie) z nim pertraktacjach.

„Obecność" - recenzja

Lubię znaleźć w grze coś świeżego i niebanalnego.

Pokonaj głoda na wyspie - recenzja gry HUNGER

Hunger to gra bardzo mocno osadzona fabularnie w popularnych niegdyś reality show np. Rozbitkowie.

Kierowca Fiata ma brata, ale ten brat nie ma brata. Kim jest kierowca Fiata? Recenzja Kieszonkowców logicznych

Dzięki uprzejmości wydawnictwa Edgard miałam okazję spróbować ich dwóch nowych produktów, czyli Kieszonkowców logicznych.

Potyczki intelektualne dla starszych i młodszych - recenzja gry „Cortex"

Lubicie zagadki? Chcecie sprawdzić, w czym jesteście najlepsi?

„7 Samurajów" - recenzja

7 Samurajów to kolejna gra od Antoine'a Bauza, autora takich pozycji jak Ghost Stories, Takenoko, Tokaido czy 7 Cudów Świata.