VIII edycja bitewnej gry Warhammer Fantasy Battle

Autor: Nelek Redaktor: Nelek

Dodane: 20-09-2010 16:40 ()


 

Firma Games Workshop przyzwyczaiła już swoich graczy, że kolejna parzysta edycja gry przynosi dość istotne zmiany w przebiegu rozgrywki.

W ósmej edycji gry GW kładzie spory nacisk na granie dużymi regimentami. W zasadach pojawiły się  dwie nowe reguły: „Atak wspierający” i „Horda”. Ten pierwszy pozwala żołnierzom z drugiego szeregu, wykonać jeden atak przeciwko wrogowi znajdującemu się w kontakcie z modelami z pierwszego rzędu. Dodatkowo jeśli oddział liczy więcej niż 10 żołnierzy, to traktowany jest on jako „Horda” i atak wspierający mogą wykonywać również żołnierze z trzeciego rzędu. Również jednostki strzelające mogą wykonywać ostrzał z dwóch szeregów.

Zmieniły się również zasady ucieczki i pogoni. Według nowych zasad, ilość kości wyznaczających przebyty dystans jest stała i wynosi 2d6 (niezależnie od parametru ruchu oddziału). W zamian za to, część jednostek (m.in. kawaleria, rydwany, potwory) otrzymały specjalną zdolność „Swiftstride”, która pozwala na zwiększenie zasięgu ucieczki/pogoni o najwyższą wartość z dodatkowego rzutu 3d6.

Złagodzono dość mocno reguły strachu/grozy. Groza nie działa już obszarowo, a niezdany test w walce z oddziałem wzbudzającym strach powoduje, że współczynnik WS jednostki spada do 1. Dodatkowo przegrana runda z przeciwnikiem wzbudzającym strach/grozę nie powoduje już automatycznego załamania oddziału.

Znaczącym zmianom uległy reguły harcowników (skirmishers). Według nowych zasad, modele tworzą luźną formację podobną do regimentu, z tą różnicą, że poszczególne figurki oddalone są od siebie od siebie o pół cala. W przypadku kontaktu z wrogą jednostką harcownicy tworzą regularny oddział. Harcownicy wciąż mogą poruszać się i strzelać oraz nadal są trudnym celem do trafienia.

Spore zmiany dotyczą również magii. Ilość kości mocy i rozproszenia nie jest już zależna od poziomów czarodziei, a od rzutu kośćmi (2d6 – kości mocy, wyższy wynik z tego rzutu – kości rozproszenia). Następnie gracze wykonują rzut kością za każdego posiadanego maga, każda wyrzucona 6 dodaje graczowi jedną kość do puli magii. Modyfikacjom uległy również czary z poszczególnych szkół oraz tabela miscast. Dodatkowo, jeśli mag podczas rzucania czaru uzyska „Irresistible Force” musi rzucać na tabelę miscast.

Potwory otrzymały możliwość specjalnego ataku: „Stomp” oraz „Thunderstomp” – Zadaje on automatyczne trafienie (lub d6 w przypadku „Thunderstomp”) każdemu mniejszemu modelowi znajdującemu się w kontakcie z atakującym.

Oczywiście to nie wszystkie zmiany jakie dokonały się w najnowszej edycji. Zainteresowanych odsyłam do lektury podręcznika z zasadami.

Klasycznie już zestaw podstawowy zawiera dwie armie: Skavenów i Elfów Wysokich. W sprzedaży w naszym kraju pojawi się w tym miesiącu.


Komentarze do starszych artykułów tymczasowo niedostępne...